Skincare Resellers

by - 5:34 AM

 

So I've decided to resell local skincare products, as agent.

Mula-mula ingatkan tak boleh buat sebab takde pengalaman kan jual skincare. Plus aku pun ada fasa malas pakai skincare. Tapi rupanya, bila betul-betul konsisten lepas 6 bulan takde hasil, Alhamdulillah July 2022 berjaya buat 1k sale.

90% dari sale aku dari Tiktokshop yang tengah menaik sekarang dan 10% lagi dari my family yang support my small business. For someone yang baru start business ni 1K sale ni means a lot tau tak. Aku aim lama dah nak ada sale tapi tak daat hasil yang aku nak.

Sebab instagram tak grow grow. Susah betul nak grow kan insta, nak convert view into sale. Pastu try tiktokshop, Alhamdulillah menjadi sebab Tiktok bagi RM12 off untuk customers. Tapi August ni takut sikit sebab dah takde specific vauchers for me. Cuma ada general vouchers je la.

Aku pun tak tahu macam mana tapi mesti kita nak capai lagi banyak dari sebelum nya kan. Nak jadi lebih baik dari last month. Honestly, cita-cita aku besar huhu. Kalau boleh nak achieve 1K sale in the first week pulak and maintain for 4 weeks straight jadi 4K sale tapi aku ada doubt juga dengan diri sendiri huhu.

Tapi kalau boleh achieve 4K sale untuk August, boleh dapat RM1K profit yang pertama woah. Nice giler. Boleh cover banyak benda. Hopefully aku boleh capai lah 4K this month (5K lagi bagus sebab RM2k profit) sebab this month anniversary ZarZou sale akan ada so yeah.












You May Also Like

0 Comments