My Goal for 2023

by - 6:19 AM


....is to bring my mother to Umrah.

Dua tiga bulan ni aku rasa mcacam nak sangat pergi umrah. Walaupun ibadah aku tak improve improve pun. Tapi aku rasa macam nak sangat jejak kaki ke Haramain ni. Dan yang paling penting sekali nak bawak mak.

Aku dah siap bagitau mak plan ni. Bagitahu Hafiz juga as my Mahram supaya dia ready. Tapi dalam akaun simpanan aku hanya ada RM82 sekarang hahaha yang mana aku akan terbelanja juga lagi dua tiga hari.

Actualy nampak jalan dia dah which is business aku. Kalau maintain and grow memang boleh kumpul duit untuk pergi next year (hujung tahun). Boleh aku yakin boleh tapi masalahnya aku ni kadang-kadang tak berusaha all out.

Penat sikit dah malas nak buat content, nak promote kat live. Malas update status. So itu yang susah sale nak masuk nya. So aku tulis blog post ini untuk aku sentiasa ingat impian aku nak bawa mak dan Hafiz pergi umrah next year.

Kalau ikutkan hati, cita cita aku besar nak bawa Aziera dan Azizi juga. Supaya senang settle lima-lima tapi aku kena kecilkan cita-cita aku supaya jadi realitik, sebab aku baru start business yang ada pasang surut ni. So katanya kena ukur baju di badan sendiri.

Aku pulak jenis percaya pada kuasa Allah. Kalau Allah nak bagi kita orang berlima pergi serentak tahun 2023, Dia boleh buat bila-bila masa. Sebab tu aku selalu letak goals tinggi-tinggi. Tapi ye lah kita kena berusaha juga kan. Selalu part berusaha ni aku lemah sikit sebab mesti buat asal boleh je.
   
Tak keluar betul-betul lagi dari comfort zone aku. So aku letak target kita orang bertiga je lah dulu.

Berbalik pada plan umrah, aku dah survey travel agency and aku berkenan dengan Emraz Travel dan Felda Travel tapi yang lain-lain juga menarik. Macam aritu aku tanya Ain dia kata dulu dia pergi dengan Eiman Travel. Bila aku survey, mutawif dia bagus juga Ustaz Zawawi.

So aku pun dah confuse. Tapi sebab plan nak ke sana hujung tahun kan so ada masa lagi nak kumpul duit nih. Dan ada masa lagi nak survey travel agency mana. 

Kalau boleh nak mutawif best dan menjaga jemaah (boleh bercerita sirah dengan best) dan nak perjalanan yang senang untuk mudahkan mak berjalan sebab mak kan sakit lutut. Kalau bawak mak ni kita amek hotel dekat dekat je lah supaya mak boleh jimat tenaga untuk tawaf pula.

Nanti kalau pergi lagi dengan suami ke (eh?) amek pakej jauh sikit dari hotel pun takpe. Ya Allah semoga impian Aziemah nak settle kan hutang bank mak dan bawa mak pergi umrah hujung tahun 2023 tercapai, dengan kuasa kebesaranMu. Amin.

You May Also Like

0 Comments